Ibland händer det mer och ibland händer det mindre

Minsann blev det faktiskt äntligen riktig sommarvärme precis som de lovade. Jag har haft ett par riktigt härliga dagar hemma. I måndags var jag och Choklad ute på en kvällsrunda och njöt av ledigheten. På kvällen blev jag dessutom ordentligt bortskämd av grannaste grannen, vi åt grillad kotlett och nypotatis. Jag åt så jag nästan sprack, men å andra sidan var vi duktiga för efter maten gick vi ut en runda med hundarna. Tänk att vi var tillbaka efter den rundan ca 22.30 och det var ändå 19 grader varmt!

I tisdags blev det att jag körde den vanliga rundan med ärenden till alla våra leverantörer. På eftermiddagen trodde jag att jag skulle plåga Choklad med en dusch, men ack så fel jag hade. Till skillnad från alla mina andra djur så tyckte hon det var helskönt att bli duschad. Jag tog en sida i taget och första sidan så stod hon blickstilla och njöt, men när det var dags för andra sidan hade hon börjat bli lite otålig så då fick jag hålla i henne ibland. Det tar ju liten stund när det är så dåligt tryck i slangen som vi har.
Här har jag tvålat in henne och ska börja skölja av men hon ville dock inte stå stilla och posera för några bilder:




Hon blänkte bra efteråt:



När hon torkat upp så blev det ett lite lättare pass i paddocken (för varmt för ett hårdpass trots att det var vid sju på kvällen).

Efter det så upprepade grannen och jag samma procedur som kvällen innan, först grillat och sedan hundpromenad.

Nu när det blev så här varmt så resulterade det i att alla djuren fick komma ut på sommarbete, även grisarna fick byta hage och flyttade över till fåren och getterna. Det var populärt, mmmm gräs, sa de....:





Givetvis var de andra nyfikna på "nykomlingarna", inte kan man komma ihåg att man träffats varje sommar de sista åren inte....




I onsdags morse kom en veterinär (efter många om och men och fyra veckors tjatande) för att titta på Lurfvas ink, som ju skulle sprutas bort. Men efter att veterinären undersökt den menade han på att det var för stor risk att spruta den så vi ska köra in honom till kliniken och få den bortopererad med laser istället.

Häromdagen hade vi faktiskt lite dramatik bara runt hörnet. Vi hade ganska precis öppnat för dagen när vi hörde en rejäl smäll och såg ett jättemoln av kolsvart rök. Nyfiken som man är var vi ju tvungna att springa dit och titta. Det var en bil som hade börjat brinna på den stora vägen här intill:



Som tur är kom ingen till skada men bilen blev totalförstörd.

Till slut tänkte jag göra er alla lite sugna på glass för igår eftermiddag/kväll körde vi till vårt favoritglasställe och njöt av sommarvädret:





De söta kaninerna som simmar över kanalen har fått sällskap av en mindre söt kanin-wannabee:





Nu ska jag krypa i säng för sista gången som 32 - åring och gräma mig lite över att tiden går alldeles för fort ibland.

P.s. Tack för alla förslag som kommer in, har fortfarande inte hittat något som känns riktigt "wow", de är bra förslag men blir lite långa tycker jag. Men jag tar fortfarande tacksamt emot fler förslag D.s.

Kommentarer
Postat av: Hund-Anna

Grattis i efterskott!! :-)

2012-05-29 @ 19:40:36
Postat av: Hovis

Ja har visst oxå glömt bort dig grattis grattis i efterskott kram kram

2012-05-31 @ 23:01:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0