Värme

Först och främst vill jag ju säga att det var inte mycket till regnande med förslag, men å andra sidan är det ju skitsvårt att komma på något. Tack dock till de som gjorde ett försök.

Nu verkar det äntligen som att värmen är på väg till oss, idag har de lovat runt 20 grader och jag kan bara hoppas att de håller vad de lovar. Jag börjar bli riktigt trött på både kylan och blåsten nu liksom....

I övrigt har det väl inte hänt några större sensationer. Vi går upp på morgnarna, öppnar vid 10 och jobbar hela dagen tills vi stänger vid 19. Vi har en salig blandning av tråkiga kunder, jobbiga kunder, trevliga kunder och roliga kunder. Vissa dagar är vi igång hela tiden och andra har vi det lite lugnare.

Thomas körde aldrig hem förra veckan utan istället körde han iväg en dag och tog lite semester, han var bl. a. på något pansarmuseum. Det finns därför nu en hel hög bilder på stridsvagnar istället för hästar på min kamera  :o)





Jag har däremot lite mer hemlängtan än vad Thomas har så ikväll kör jag hem några dagar igen, är alltid lika skönt att komma hem och få träffa djuren. Nu när värmen dessutom kommit så funderar jag på att släppa dem på sommarbete, få se hur mycket gräset har hunnit växa.

Eftersom det är min tur att köra hem denna veckan så innebär det att Thomas kör hem nästa vecka, vilket i sin tur innebär att jag får spendera min födelsedag alldeles ensam häruppe. Dvs ingen som ger mig frukost på sängen, och inget Butlers på kvällen. *Tycker lite synd om* 

Hehe, skämt åsido, jag ska nog överleva. Framförallt vill jag att Thomas kör hem för han ska sätta upp webbkamera i stallet åt mig så jag kan hålla koll på Sampa inför fölningen *längtar*

Kommentarer
Postat av: Devils å Banjos Anna

Kan man göra något kul hästnamn av Trälshult? Typ Trälshultarens xxx?

2012-05-20 @ 20:51:21
Postat av: eva plastis

Trälshultslyckan ????

2012-05-21 @ 12:13:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0