Födelsedagar

För ett tag sedan fyllde jag år. I torsdags var det Safir som hade sin första födelsedag. Turligt nog var vi hemma och tanken var att vi skulle köra och gratta honom då, men pga olika omständigheter blev det att vi körde dagen innan istället. Hovis var först hemma hos oss och fick klippt färdigt Lurfvas och fixat hans hovar. Dagen varvades med mat, jobb, prat och efterrätt (jordgubbar och glass förstås). Fram emot kvällen körde vi iväg till Safir allihop. Thomas och jag var nämligen hemma bägge två för en gångs skull.
 
Först när vi kom fram så struntade busarna fullkomligt i oss, men efter en liten stund kom de båda två rusande i full fart!
 
Vi skulle fixa Safirs hovar också, så vi plockade på han grimman och grimskaft och jag började gå utåt med honom, men det tog totalstopp! Vi fick hjälpas åt alla tre för att få ut honom genom grindhålet, han skulle banne mig inte lämna hagen. Till slut kom han ut iaf och fick hovarna verkade och jag fick även borstat över honom lite.
 
När vi sedan släppte ut honom i hagen igen var det fototajm, men det blev mest busbilder  :o)
 
 
 
 
 
Det är så härligt att se att de kommer så bra överens, och har så roligt tillsammans.
 
Jag fick även ett par icke busbilder som jag tycker blev fina:
 
 
 
De har inte riktigt släppt all vinterpälsen ännu, så de ser lite raggiga ut fortfarande.
 
Givetvis blev det lite födelsedagsknäckebröd också, jag är inte så mycket för att ge mina djur godis i tid och otid, så Safir var inte det minsta intresserad när jag började prassla med påsen, men när han märkte vad det var så vaknade han lite  :o)
 
Det var alltså två födelsedagar avverkade och på fredag fyller Thomas år, så då blir det firande igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0