Midsommarledigt

Ack, så härligt skönt att få vara ledig. Nästan en hel vecka blir det.
 
Fredagen var ju inte bara midsommarafton utan även Thomas födelsedag. Han/vi fick en MYCKET trevlig start på dagen då grannarna bjöd oss på en härlig frukost!
Därefter sparkade jag ut honom ur huset några timmar för att kunna fixa ihop hans present. Han har nämligen tjatat bra länge nu om att han ville ha fastlagsbullar på sin födelsedag, han till och med försökte beställa på konditoriet, men de gjorde inga sådana på sommaren.
 
Så jag fick ett recept av hovis och gjorde mitt bästa (bakning och matlagning är ju inte min starkaste sida), och även om det inte är som semlor från konditoriet så måste jag säga att jag blev väldigt nöjd med resultatet själv:
 
 
 
Vad fölsegrisen tyckte vet jag väl inte riktigt men de blev uppätna iaf:
 
 
 
Resten av eftermiddagen tog vi slappade vi helt och på kvällen blev det lite traditionell midsommarmat:
 
 
 
 
 
Även lördagen gick i lathetens tecken, då mest ingenting blev skött och på kvällen stod det gott grillat på matsedeln. Detta givetvis hos snälla grannarna. Efter maten fick grannaste och jag minsann en liten chock när bägge pågarna följde med ut på en kvällspromenad med hundarna.
 
Igår, söndag, körde vi ner några timmar på fabriken och jobbade och efter det skulle vi köra ut till Safir. Men först stannade vi till för att äta i byn, och helt otippat kommer min kusin in och ska äta. Han bor neråt men har varit och firat midsommar med sin mamma (dvs min moster), så då fick vi passat på att snacka lite.
 
Till slut kom vi fram till busarna och jag måste säga att man märker en stor skillnad på honom. Han var så duktigt och mycket lugnare. Jag ryktade över honom och kratsade hovarna och provade även ut ett träns på honom utan några problem, trots att han stod helt lös.
Det är absolut nyttigt för honom att ha en kompis att busa av sig med. Den mesta tiden ser det ut så här:
 
 
 
 
 
 
 
 Två sötnosar.... ehh eller inte:
 
 
 
 
 
HAHAHAHA! Den var bra husse! Dra en till!
 
 
 
Nu har nästan all vinterpäls släppt så nu är han inte lika raggig längre:
 
 
 
 
 
Till slut en liten varning för känsliga läsare. När vi var hemma förra rundan så fick jag upp poolen och när det nu var varmt i torsdags ville Thomas inviga sin mankini........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0