"Den svenska sommaren är den bästa dagen på hela året"

Ja, så sa en kund till mig för ett tag sedan, och tittar jag ut genom fönstret nu så är jag nästan benägen att hålla med honom.
 
Vi hade faktiskt några jättesköna dagar tidigare, men nu har det varit ganska trist väder denna veckan. Dessutom är det i slutet av månaden, vilket innebär att folk inte har så mycket pengar. Alltså sitter jag här nu och väntar på de få kunder som trillar in med ojämna mellanrum.
 
Egentligen var det min tur att vara hemma denna veckan, men Thomas och jag bytte veckor så det är han som är hemma.
Det är nämligen så att jag ville vara hemma nästa vecka för Safir ska få åka på "sommarläger". Jag var inne på ett hästforum där jag såg en annons av en tjej som hade sommarbete till shettishingstar, och eftersom jag funderat ett tag på att jag hade velat låta Safir gå tillsammans med jämnåriga kompisar för att få leka och busa lite, så svarade jag på annonsen.
 
Det är inte så lätt att hitta passande bete till en shettis, eftersom de kan bli sjuka av för kraftigt bete. Är det dessutom en hingst som i det är fallet så blir det ännu knepigare för de kan ju inte gå tillsammans med ston. Därför hoppades jag på att detta skulle kännas bra, en liten bit att köra då det stod i annonsen att det var 2 mil utanför Hbg, men helt överkomligt ändå tycker jag.
 
Nu visade det sig roligt nog att det var i min gamla hemort som betet låg, och ännu roligare var att tjejens sambo och jag kände varandra sedan tidigare. Vi har gått i samma klass alla åren i 1:an till 9:an ! Det hade jag ju inte precis väntat mig när jag svarade på annonsen :o)
Så på onsdag nästa vecka ska Safir ut och åka.
 
Eftersom jag varit här uppe så lång period nu, ska jag dessutom få vara hemma nästan en hel vecka. Jag åker hem på lördag eftermiddag och ska vara hemma till fredag eftermiddag. Ska bli skönt, hoppas bara på lite bra väder också även om det inte ser jättelovande ut nu. Men sånt kan ändra sig. En bonus med detta blir ju dessutom att jag är hemma på min födelsedag, så då blir det ju tårta!!
 
Ni kan alltså mest troligt vänta er ett inlägg nästa vecka med många bilder på Safir!

Kommentarer
Postat av: Hovis

Hmmm inget om en snäll hovis som körde dit o kolla att betet såg bra ut o att hon tog bilder till dig så du kunde känna dig trygg 😜 ska bli kul o se den lille busen springa iväg med sin nya kompis 😃

2013-05-23 @ 13:40:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0