Tom box igen......

En fin chokladfärgad liten häst har fått vandra vidare.
 
I tisdags kväll när jag skulle ta in hästarna visade det sig att Choklad, eller Chocolate som hon egentligen hette, hade kolik. Jag gick ut och promenerade med henne då rörelse är en viktig del i behandlingen mot kolik, och efter en och en halv timme verkade det lätta.
 
Men på onsdagsmorgonen fick jag ringa ut veterinären då hon fortfarande var dålig. Tre dygn kämpade vi med henne och veterinären var ute ett par gånger. Först började det se bättre ut, hennes mage kom igång så smått men hon ville inte äta. Fredag eftermiddag vände det dock till det värre igen och hon fick mer och mer ont.
 
Så i fredags kväll fick hon somna in och slipper nu ha ont mer.
Det är tomt i hennes box givetvis, men jag vet ändå att hon har det bra nu och har sällskap av Sampa.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: eva i stan

Men kära du så trist.Nu har hon det bra hos Sampa. Extra stor kram till dig o Tompa.Trots all sorg längtar jag efter vad tomten ska göra i år.Va rädda om er.

2013-12-01 @ 09:14:06
Postat av: Maken

Eva i stan:
Jag har slutat tro på tomten,, ska ge Robert Lind i Kramfors en chans.

2013-12-01 @ 14:07:56
Postat av: Kicki

Men usch och fy vad tråkiga nyheter. Men helt övertygad om att hon nu busar för fullt med Sampa på de evigt gröna ängarna.

Kram och god fortsättning

2013-12-25 @ 22:46:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0