Mindre än 1 vecka kvar...

Just det, nu är det mindre än 1 vecka kvar tills vi kör igång, och vi har en massa att göra innan. Fast vi ligger nog ändå hyfsat till i planeringen. Det är ett par saker vi ligger back med, en katalog som ska prisas och hemsidan måste tittas över och uppdateras.

Jag har tagit ledigt från dagis ett par dagar denna veckan för att vi ska kunna försöka hinna med lite extra. Idag ska vi köra till tippen och tömma släpen så vi kan börja lasta lite t.ex.
Ja, och så ska vi prisa förstås.

Håller även på att fixa med gardinerna till husvagnen, min kära plasticmamma hjälper mig för fullt också så det ska bli färdigt i tid (hon fick ta det svåra).
Ska se om det inte kan bli en före- och en efter-bild sen när det är klart.

Tro det eller ej men idag är det faktsikt dags för det allra sista djuret i min presentation. Jo, vi har faktiskt en begränsning vi också. (Fast jag planerar ett eventuellt akvarie-inköp.)

Vem är då sist men inte minst på "listan" ? Jo det är Sweas getkompis (om man nu kan kalla det så eftersom Swea är lika stygg med henne som alla andra); Lady Patricia.



Lady kom till oss när hon var ca 3 månader och har varit här nu drygt 1 år så hon är nu ca 1 1/2 år gammal.
Även här har hovis varit inblandad för det var via en kompis till henne vi köpte Lady.

Eftersom Lady är "uppfostrad" av Swea kan hon vara ganska försiktig av sig, för hon måste alltid vara beredd att springa sin väg om Swea kommer med sina horn....



Hon är något mindre än Swea också men hon "pratar" desto högre. Maken till get att skrika när det är matdags har jag aldrig träffat, det är så att det skär i öronen även på lite avstånd.

Hennes namn då? Jo, jag tyckte hon såg ut som en liten lady när vi hämtade henne så liten och söt som hon var, och vi kunde ju inte vara sämre när vi skulle döpa henne än vi var när vi döpte Swea, så det blev till att blunda och peka i almanackan igen, och vips! så hette hon Lady Patricia.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Vilken söt get! Jag hade bara tid och se på detta sista på min midda.

Kram Cilla

2009-02-25 @ 13:57:39
Postat av: Kesoneso

Tack Cilla! Roligt att du varit inne och tittat. Ja, hon är jättesöt.... ända tills man hör henne skrika efter mat! hihi

Men det får du höra nån dag när ni kan komma o hälsa på.

2009-02-25 @ 17:13:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0