Vad ska det bli av det?

Jaha, så snöar det igen. Den stora frågan jag ställer mig är då hur mycket kommer det att komma och får det ligga kvar om det blir nåt av det? Men sen å andra sidan ryktas det om att det ska bli snökaos i helgen så man kommer nog få tillräckligt av det då.

Imorgon ska vi till malmö på mässa, ska bli kul, så på sätt och vis hoppas jag att snön kan vänta lite. Dessutom ska jag till Lund på lördag och det är ju ingen höjdare om det blir snökaos. Men man får ta en dag i taget och just nu ser jag  fram emot morgondagen.

Så vems tur är det idag? Jag tror att det blir ett av fåren som får stå fram idag. Vi börjar med Stina.



Stina blir 3 år i år och har funnits här sedan slutet av förra sommaren, dvs inte så länge.
Hon kom hit tillsammans med tre kompisar som vi köpte av en arbetskollega, eller bekant får man väl säga nu tycker jag, och hennes man. Från början skulle jag bara ha ett lamm tänkte jag, men efter viss övertalan från dem (men dock ändå eget beslut) bestämde jag mig för att även ta hennes bror som var liten och klen.

Men när vi var där och skulle hämta de här  två lammen undrade de om inte vi ville ha några får också, för de skulle avveckla sin verksamhet. Så det slutade med att vi hade två lamm och två  får med oss hem, varav Stina var ett av fåren.

Det var inte lätt att välja ut bara några ur flocken men vi fick reda på att Stina var nappad som liten, och tänkte att det kunde ju vara en fördel. Plus att hon har en sån gullig liten vit svanstipp.

Och mycket riktigt märks det att hon är lite van vid människokontakt för hon kan vara riktigt kelen, men hon är dock mycket reserverad om hon inte känner en eller om man är oförsiktig. Såvida man inte har mat i handen förstås.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0