Trasiga datorer....

Har inte kunnat skriva på några dagar nu för datorn har krånglat för oss. Det går att vara ute på internet i ca tre minuter sen får man starta om datorn för att kunna vara ute tre minuter igen, och så får man hålla på på det viset. Vi har beställt en ny dator nu men det dröjer någon vecka innan den kommer. Däremot har det fungerat en lite längre stund med denna nu så jag tänkte att jag skulle passa på att i alla fall börja skriva.

I onsdags var ledigheten slut för oss bägge och det var dags att åka uppåt igen. Men vi behövde inte köra förrän på eftermiddagen, så Thomas gjorde färdigt graven till lilla Smiley först, och gjorde ett jättefint kors. Det blev så bra!






Han är så duktig min älskling!

Mitt på dagen kom grannen gående med sin lilla hund så Max och hon fick leka en stund medan vi pratade lite. Fast Max tyckte det var så varmt så han ville bara leka en liten stund, sedan lade han sig på sin favoritplats, och fick genast sällskap.



Det ser så gulligt ut när det är sådan skillnad i storlek.

Eftersom det är väldigt lugnt med affärerna nu bestämde Thomas och jag oss för att stänga i tid i lördags (normalt håller vi öppet en bra bit efter stängning om här är folk), och packa en väska med lite mat. Sedan satte vi oss i bilen och körde iväg utan något bestämt mål. Tanken från min sida var en picknick vid någon strandkant, så att Max kunde få bada lite. Men tyvärr är det inte lika många sådana smultronställen här uppe, där man kan hitta en mysig hörna vid en insjö, som det är hemmavid.

Till slut blev det dock ändå vid vatten vi hittade en plats, men tyvärr inte så det gick att bada, för det var först ett stup ner till vattenytan och sedan var det ett par meter djupt direkt.



Så vi fick nöja oss med att njuta av maten, utsikten och tystnaden.

Efter fikat gick Max och jag på liten upptäcktsfärd, och gav oss på lite "bergsklättring". Vi kom dock på att matte är lite höjdrädd, så vi tog ett lagom högt berg.




Visst är han fin vår "lilla" vovvsing!




Imorse kom Malin, Jocke och Johannes upp. De ska stanna ett par dagar, då de bland annat ska till Kolmårdens Djurpark. Så idag fick vi sällskap till frukosten!



Eftersom datorn krånglar, kan det bli att det dröjer ett tag innan jag kan göra nästa inlägg, men jag ska försöka så fort som möjligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0