Päls och plastkassar

Då var man hemma igen en runda, vilket innebär att jag hinner blogga lite igen. Det är riktigt svårt att få tid till det när vi jobbar så långa dagar. Man stupar liksom direkt i säng när vi är klara för dagen, och har inga större funderingar på att sätta sig vid datorn.

Men nu har jag tid! Sitter och väntar på att hovis ska dyka upp och fixa hovarna på Sampa och Lurvas. Sampa ska hon bara plocka av skorna och snygga till lite, men Lurvas är där lite mer jobb med. Han har nämligen bärrandsröta och vi har kämpat med att få ordning på det ganska länge, men sist hon var här sa hon att det började likna något nu så det ska bli spännande att höra hur det ser ut denna gången. Hon trodde att han skulle kunna vara bra till sommaren om det gick på samma håll hela tiden nu. Men vi får se som sagt vad hon säger denna gången.

Under tiden jag har väntat på henne har jag passat på att borsta över djuren lite, Sampa var den som behövde det mest för hon fäller som attans nu och jag har ju inte kunnat rykta lite varje dag som man alltid gör annars. Så idag har jag nästan ryktat bort hela hennes vinterpäls.

Så här såg hon ut innan:



Allmänt förskräcklig alltså. Det gjorde ju inte saken bättre att hon var blöt efter regnet och att hon rullat sig.

Som synes nedan (visserligen inte lika bra som i verkligheten) så har hon blivit av med en hel del päls idag.



Till slut tittade där faktiskt fram en liten shettis under all pälsen....



Den stackaren kommer väl att få en köldchock inatt   :o)

Det blev lite päls av det, här ligger ca 6 -7 högar av den här sorten i hagen och vindskjulet nu (vi stod inne under skurarna och  ute när solen tittade fram).



Även Lurvas fick sig en genomborstning men han har inte börjat fälla ännu så där var inte så mycket att göra.



Men det blev bättre i alla fall.



Till slut hamnade även getterna under borstens våld även om det var med viss protest.....!

Det börjar bli hög tid att klippa det lilla gräs vi har i vår mossmatta, men jag drar mig faktiskt för det när det poppar upp såna här fina saker mitt i :



För någon dag sedan när jag kom in i husvagnen låg där en bit trekantigt pappersskräp som jag plockade upp, och skulle precis slänga, när jag tittade lite närmre på det. Då visade det sig att det var inte alls något pappersskräp



Jag har lagt det sidan om tändsticksasken för att visa storleken. Nu är detta säkert inget konstigt alls för många av er men jag hade aldrig sett det innan och tyckte det var häftigt.
Jag började peta lite i den och då såg det ut såhär:



Efter ytterligare lite petande blev det såhär:



Nu ser man ju riktigt vad det var. Och det var ju inget svårt heller, men jag hade som sagt aldrig sett det innan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0