Nedräkningen har börjat.....

Oj, vad tiden har flugit iväg de sista dagarna.

Vi har suttit en hel del nu och prisat i katalogerna. Jodå, det närmar sig. Vi åker faktiskt upp redan på fredag i nästa vecka. Om en och en halv vecka!

Jösses det känns så snart! Men sen å andra sidan, alla våra bekanta däruppe älskar när vi kommer för de tycker att det är det största vårtecknet de kan få.

Detta året kommer det dock att bli lite extra arbete för oss för det har ju kommit lite snö......

Nåväl, den dagen den sorgen!

För ett tag sedan samlade jag ihop Anna och hovis och vi begav oss iväg för att titta på en shettisutställning. Ack ja, vad söta de är de små trollen.

Anledningen till att jag ville det är att jag själv tänkt ställa upp i en bedömning med Sampa. Mest för skojs skull, men jag ville ändå se lite hur det fungerar så därför åkte vi iväg och tittade.





Däremot vet jag inte om jag tittade så pass mycket så jag vet hur man ska göra, för jag stod mest och dreglade över alla sötnosar.




I lördags slet vi (jag o Thomas) oss från katalogerna och körde upp till Anna och Anders, dels för att umgås och dels för att lämna av vår vagn. Anna har nämligen köpt den av oss. (Inte Sampas vagn utan den stora som tomten har använt).
Jag hade lovat Anna att följa med henne för att leta upp ett ridhus som hon skulle till dagen efter, och det slutade med att vi körde alla sex (jag, Anna, Anders, Thomas, Max och Zingo).
Vi passade då även på att köra inom den orten dit jag ska på bedömning med Sampa, men jag har inte fått någon vägbeskrivning ännu så vi visste inte riktigt var vi skulle leta. Men vi hittade i alla fall till orten i fråga, som bara ligger ett stenkast från Anna och Anders.

Som ni kanske märkt är det fortfarande "ganska" mycket snö ute:



Givetvis har jag därför varit ute och åkte pulka fler gånger (men det är också ganska kallt så det har inte blivit jättemånga gånger):




Det hände en annan rolig sak också. I söndags fick jag ett privatmeddelande när jag var inne på ett hästforum. Det visade sig vara en tjej som äger Sampas helsyster!
Så nu har jag fått lite information om Sampas bakgrund och hennes familj. Fick även se bilder på systern, och de är ganska lika varandra.

Klockarens Sampa:




Klockarens Soja:



Den tydligaste skillnaden på dem är nog att Soja har mycket ljusare mule.

Det var riktigt skoj faktiskt, jag visste inte ens om att Sampa hade något helsyskon (har inte forskat så mycket i det där), och så visar det sig att de är sju stycken helsyskon!

Bara för det var jag tvungen att slänga in en extra bild på Sampa:



Kommentarer
Postat av: Zingos Anna

och jag tycker fortfarande att Sampa har vackrare ansikte!

2010-02-17 @ 19:49:05
Postat av: Thomas

Än jag???????

2010-02-18 @ 08:57:09
Postat av: Kesoneso

Det kan ju så klart också vara så att mina kompisar är lite partiska....... hehe

2010-02-18 @ 09:55:08
URL: http://kesoneso.blogg.se/
Postat av: Zingos Anna

Partisk! Jag?! Skulle aldrig komma på fråga hi hi!

2010-02-18 @ 23:00:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0