Snö(o)djur och Miramis

Det verkar aldrig ta slut! Nu börjar jag faktiskt längta ganska ordentligt efter våren får jag säga. Men samtidigt är det så otroligt vackert ute med all denna snö.

Men nu börjar det som sagt bli lite väl mycket.

Vi har fått skotta inne i kaninernas hage för att inte de ska kunna hoppa över staketet. Nu sticker det ju liksom bara upp en liten bit ovanför snön:




Som tur är har vi en mycket snäll granne som kommer med traktor och skottar åt oss. Annars vete sjutton hur vi skulle klarat oss denna vintern.



Jag tycker det är jobbigt nog att gå i snön om det är ca fem cm, men den här benlösa herren har inga som helst problem med över 50 cm snö:



Han tycker det är lika roligt som alltid. Om ni jämför med förra blogginlägget (liknande bild) ser ni att det kommit en del snö sedan dess. Och det har även kommit ytterligare snö sedan denna bilden togs.

Katterna klarar ganska hyfsat att springa ovanpå snön:



Han ligger alltså ner på denna bilden, så det är inte som benen sjunkit ner.
I ena hörnan av gården har vi fått ett jätteberg av snö efter all skottning, ska försöka ta en bild på det. Hercules tycker det är helskoj att leka där. Han springer upp i full karriär och sedan glider han ner nästan som om han åkte snowboard. Det ser såå härligt ut!


I går var vi ute hos Miramis och hälsade på!

Hon är lika söt och go som alltid, och supersocial. Skulle försöka ta lite bilder på henne, men varenda gång jag backade lite för att ta en bild, följde hon efter mig så de flesta bilderna blev såhär:



Men till slut fick jag ett par bilder på hela henne.
Ett från sidan:



Titta, hon börjar äntligen få fin man! Den har alltid varit så fjuttig.

Och ett framifrån:




Och här har vi ett med hennes bästa kompis:



Jag tycker han har så grymt härlig färg! Han är en korsning mellan arab och nording (har jag förr mig att det var, om hans matte eller husse läser detta får ni gärna rätta mig om det inte stämmer).

Mira har fått det så bra hos sin "nya" husse och matte (vi kom på att de är ju inte så nya längre).

Hon håller på att köras in, och får mycket markträning och blir allmänt bortskämd.
De har till och med en specialbeställd transport, där bommen på ena sidan är extra låg, för hennes säkerhet!


Som avslutning en bild på mina trillingar. De har dragit ner husses byxor från stolen och busat med dem, innan de sedan däckat framför dörren till hallen där de väntar på att få sno Vinis mat!  :o)



Kommentarer
Postat av: Zingos Anna

Fin hon är lilla Mira! De e nog pga henne som jag är så förtjust i skäckar.

2010-02-23 @ 09:37:46
Postat av: Anette

jo, hon är världens sötaste. Nrdis och arab stämmer så bra så på Faxe :-) Vi tänkte att ni får bli inbjudna och komma sen och åka i vagnen när det är dags! Tack för titten.

2010-02-23 @ 10:03:12
Postat av: Kesoneso

Anna: Ja, hon är ju skyldig till en hel del i ditt liv som sagt........



Anette: Det tackar vi för, skulle vara jätteroligt att få göra!

2010-02-23 @ 10:38:34
URL: http://kesoneso.blogg.se/
Postat av: Kicki

Hej Keso. Gillade verkligen din blogg. Kul med så himla mycke bilder. Längtar tills ni är på plats igen för nu var det länge sedan sist. Är ju bara Micke som haft privilegiet att träffa er ännu. :)Grattis föresten, hörde att ni gift er. Hälsa Tomas o gratta. Kram Kicki

2010-03-01 @ 21:53:44
Postat av: Kesoneso

Vad roligt att du också hittat in hit.



Tack så mycket, kollar du under september 2009 i arkivet är där lite bilder från bröllopet.



Ska bli skoj att träffas igen!



p.s. Thomas hälsar att han han tycker om kramar så han tackar d.s.

2010-03-04 @ 21:02:51
URL: http://kesoneso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0