Tack Anna!

Igår fick jag ett meddelande på min telefonsvarare, och när jag lyssnade av den var det ingen mindre än Anna. Hon hade ringt mig men antagligen hade den legat så den inte hade någon mottagning. Meddelandet kom nämligen en bra stund efter att hon hade ringt, därför ville jag inte ringa tillbaka, för klockan hade hunnit bli lite mycket.

Det visade sig vara så att de hade uppmärksammat att Max hade namnsdag igår (vilket vi själva missat helt, sorry Max).

Så därför ville Max ge ett ordentligt tack till Anna, Anders och Zingo som kom ihåg honom på hans namnsdag:



Men det är en till som vill säga tack, framförallt till Anna, nämligen Thomas.

Ni förstår att han "kom ihåg" att det var ju tradition att han får frukost på sängen dagen efter Max namnsdag. Konstigt nog har jag inget som helst minne av att han fått det förut, men vi kan ju inte bryta en tradition så det fick han ju ha då:



Nu är ju jag ingen morgonmänniska, vilket innebär att Thomas nästan alltid varit uppe en bra stund när jag väl vaknar, men ska man följa traditionerna så ska man även om det innebär att man får frukost på sängen fullt påklädd........

Kommentarer
Postat av: Zingos Anna

jamen den traditionen har jag faktiskt ett svagt minne av, tror den kommer från Finland faktiskt.

2010-02-04 @ 21:14:47
Postat av: Zingos Anna

jamen den traditionen har jag faktiskt ett svagt minne av, tror den kommer från Finland faktiskt.

2010-02-04 @ 21:15:11
Postat av: Anna

och så stammar jag visst....

2010-02-04 @ 21:16:32
Postat av: Kesoneso

Jaså. Då ska jag nog försöka hålla honom borta från allt som har med Finland att göra, så han inte snappar upp fler sådana traditioner......

2010-02-04 @ 22:48:06
Postat av: Maken

Finlandia..... För kreativa traditioner.

Och Nokia för att hålla reda på dem.

2010-02-06 @ 12:45:57
Postat av: Sofia (Klockarens Soja)

Svar: Tack! Jag kan inte riktigt förstå min mamma som inte tyckte om hans färg... ;) Läste på en hemsida att han varit Sveriges snabbaste shettistravare. :O :D

2010-02-17 @ 07:22:33
URL: http://hersir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0