Det drar ihop sig.

Ja, gott folk, nu närmar det sig slutet igen.

Nu har vi bestämt ett datum, 15 augusti, då vi stänger för säsongen.

De sista containrarna har åkt härifrån:






Även flaggstången åkte i samma veva:




Så den sista tiden har gått åt till att förbereda inför stängningen. Vi har börjat skriva prislappar till våra visningsmöbler och det har flyttats runt lite bland det lilla vi har kvar på lager.

Ibland är Thomas jättegullig och köper fina blommor åt mig, och ibland får man själv påpeka att det är väldigt fina blommor de har i denna affären..........:




Imorgon kör vi hem ett par dagar och hämtar de allra sista beställningarna.

Tanken var även att vi skulle hämtat hem Sampa också, men det visar sig att hon får gå kvar en månad till för hon hade brunstat igen....... Typiskt! Saknar henne juh!

Men vi ska i alla fall köra inom och hälsa på henne på måndag, för vi måste ändå köra det hållet och hämta Max.

De av er som läst kommentarerna i förra inlägget har kanske förstått att han är på kollo hos Anna och Anders. Eller som de gärna vill kalla det: uppfostringsanstalt. Nu vet dock både jag och Thomas, och även Max, att det är betydligt mer kollo än uppfostringsanstalt när man är hos dem (iaf om man är hund).

Ja, just det! Glömde nästan berätta att Thomas syster Kickan och hennes familj har varit på besök ett par dagar här. De skulle till Kolmården och passade på att övernatta här ett par nätter då:





Kommentarer
Postat av: H U S S E

Max hund!



Har ni datorhaveri i Syllinge???

Har inte hört av dig på ett par dagar.

2010-07-31 @ 14:54:06
URL: http://kesoneso.blogg.se/
Postat av: Zingos Anna

nä men vi har inte förstått att man måste uppdatera!



Vadå MÅSTE hämta Max? vi tycker inte alls ni måste hämta :-)

2010-07-31 @ 20:24:57
Postat av: Anders

Måste hämta måste inte hämta alls..



hallå där de e Max!

ni måste inte alls hämta, jag har det bra här. idag har jag kollat in en ny besökare som va helt ok, även om han va Båstadbo. Annars e de lugnt förutom fästingarna som både jag o Zingo drabbas av ibland, men jag försökte käka upp en, men de smakade pyton så de gör jag inte om. Ikväll har jag ätit kantarellrisotto med ryggbiff,, de e grejer det!!!!!!!!!!!!!! salladen va sådär, men för övrigt bingo.



eder lydige Maximus'

2010-07-31 @ 20:29:55
Postat av: Kesoneso

Ja, ibland måste man uppdatera o ibland inte. Vet inte varför dock.



Jo, vi måste nog hämta honom, annars blir han nog för bortskämd har jag en känsla av.......

2010-07-31 @ 20:47:06
Postat av: Anders

vadå bortskämd,,, jag? mon ami????????????

kommer aldrig på fråga,, här e de tufft från morgon till kväll.... just nu kollar jag in mattan i deras uterum... den e helt ok.... raaaaaap!!!!! ursäkta, men kantarellrisotton va inte fel alls.



the chief

2010-07-31 @ 21:29:11
Postat av: Max

Fast om jag ska vara ärlig, så vill jag helst resa lite högre upp i landet och hälsa på mattes storebror några dagar!



/Voff

2010-08-02 @ 22:11:36
Postat av: Anders

Gösta hoppar rundor av glädje o Zingo tycker att allt är som det skall vara,,, bara jag o Anna om saknar dig Max. Att mattes storebror skulle va bättre vet vi att du inte tycker,, de e din matte som försöker retas bara.



U-anstalten

2010-08-03 @ 20:59:04
Postat av: H U S S E

Signatur Postat av Max... verkar vara en Max wannabee.



Lite högre upp ilandet bor Åström, och mig veterligen har det aldrig varit mattes storebror.

2010-08-03 @ 23:19:09
URL: http://kesoneso.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det står i alla fall mattes storebror i inlägget från 2/8. Vi kan omöjligt hålla reda på alla utan får ju sätta tilltro till de uppgifter som publiceras här.

2010-08-04 @ 21:44:23
Postat av: Sofia

Sv: Okej, tack för tipset! Är ju alltid värt att testa, får försöka leta upp lite kamomill-te då. :)

2010-08-06 @ 08:33:20
URL: http://hersir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0