Picnic och födelsedag

Thomas brukar fråga mig när jag inte bloggat på ett tag om det inte börjar bli dags, men jag tycker liksom inte att jag har något att skriva om direkt. I alla fall inte när jag har tid att skriva. Det händer ju liksom mest bara samma saker här uppe. Vi har öppet långa dagar så man orkar inte hitta på något speciellt på den lilla tid som blir över.

Men nu har det ju faktiskt gått ett bra tag sedan sist, så lite har ju hunnit hända.

Bland annat hade jag  fint besök av hovis och hennes man för någon vecka sedan. De hade varit i Piteå för hennes man skulle tävla i någon slags biltävling (inte min starkaste sida så mer än så vet jag inte). På vägen hem skulle de inom Kolmården en dag så därför övernattade de här.

Och veckan efter kom hon hem till mig och fixade hovarna på djuren, så nu har vi träffats tre veckor i rad (utställningen veckan innan). Så ofta har vi nog aldrig umgåtts innan. Skoj!

Även om jag inte varit särskilt insatt i ett visst bröllop som gick av stapeln i lördags, får väl jag som så många andra skriva några ord om det. Själva vigslen såg jag inte men däremot tittade jag på kortegen efteråt. Av två anledningare faktiskt. Dels för att som Thomas sa (när jag inte visade något större intresse av det) titta lite på trevliga hästar, men framförallt så skulle bror min stå någonstans längs vägen, då han är med i hemvärnet, och då kunde jag ju inte missa det, även om oddsen att se honom var minimala.

Men minsann! Vi är hyfsat säkra på att vi faktiskt såg honom, mot alla odds med tanke på hur många där fanns.



Nu är bilden ganska otydlig för jag har fotat av tv:n, men det är han som står i bakgrunden, mellan säpogubben och hästens huvud. (Tror vi iaf)


Igår passade vi på att ta ledigt på eftermiddagen, då ingen av oss skulle köra hem denna gången, så då åkte vi ut på måfå och hittade ett jättemysigt ställe vid en sjö, där vi satte oss och åt medhavd kycklingsallad.





Mums!




Sedan har vi ju då dagens bravader.

Det är ju min älskade mans födelsedag!

Så det första jag gjorde idag var att gå ut och hissa skånska flaggan (som förresten många frågar vad det är för flagga varje gång vi har den uppe).




Efter det fick han paket såklart.
Häromdagen när jag satt och försökte övertala honom att det saknas något hemma hos oss, nämligen en pool, sa han att det gick inte för han hade inga simarmringar så han kunde inte bada i den.

Därför kan ni ju nu gissa vad ett av paketen innehöll i morse:




Om ni tittar i hans ena hand så håller han i kortet som han också fick. Det står såhär:







Ikväll har vi givetvis ätit på Butlers, det är ett måste när vi fyller år nuförtiden.

På onsdag kväll eller torsdag ska vi sedan äntligen få åka hem bägge tillsammans, och vi ska vara hemma nästan en hel vecka!

Vi ska ju såklart äta lite god midsommarmat på fredag, men vi ska hålla oss hemma och bara ta det lugnt.

På tisdagen ska vi sedan åka upp med Sampa till hingsten så nu börjar det närma sig på allvar. Spännande!

Kommentarer
Postat av: Martin, the bror

Bra jobbat! Jodå det är jag där. Alldeles i början av kortegen mitt emot slottet.



Det syns ju till och med bra :)



/M

2010-07-04 @ 18:00:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0