Snabbvända

Förra måndagen, den 4/7, körde Thomas och jag hem på kvällen (sent). Med oss hade vi en hästtransport, för när vi körde upp igen skulle vi ha Sampa med oss.

Tisdagen tog vi det mest lite lugnt, Thomas uträttade lite ärenden medan jag var hemma och tvättade och grejade. Men en sak som jag äntligen fick gjort var att inviga min pool!

Min bror som ska flytta gav mig sin pool tidigare i år (tack bror), men på grund av otur med vädret har jag inte kunnat använda den innan.



Det är såå härligt, jag badade en stund, sedan lade jag mig i hänggungan för att sedan bada ett tag igen.

På onsdagen kom bekanta från Norrköping på besök, de hade hyrt Annorlunda Stuga den veckan så givetvis fick de komma över till oss och se hur vi bodde och träffa alla djuren.
Och så blev det ridning förstås, Sampa blev så ompysslad så.








Och inte att förglömma, en åktur med gräsklipparen blev det också:



Torsdag morgon var det så dags att komma iväg och jag kan säga att det blev en lång dag. Körningen till hingsten tog fyra timmar. Där stannade vi en kort stund och fick en fika och sa hejdå till Sampa, innan vi for vidare då vi hade många fler timmar att köra.
Vi var framme vid halv nio på kvällen, och då stod lastbilen med leverans och väntade på oss, så vi hade ytterligare en timmes jobb innan vi kunde lägga oss.....

I söndags körde sedan Thomas uppåt landet, han är uppe och hälsar på en vän i Norrland. Tanken från början var att vi bägge skulle kört upp men vissa omständigheter gjorde att han körde själv. Han är fortfarande kvar där och ska väl börja köra neråt ikväll.
Vi får väl se om han kanske kan göra ett eget inlägg här och berätta lite och visa lite bilder.....   :o)


Eftersom han har en vecka ledigt i Norrland så ska jag ta mig en vecka ledigt hemma istället. Jag kör hem efter jag stängt ikväll, och är hemma en dryg vecka. Ska bli underbart skönt!

Men jag kommer inte ha en dator med mig hem så ville jag få gjort detta inlägget innan jag sticker. Så ni får ursäkta om jag stavat fel eller skrivit konstigt någonstans, eller om det verkar lite kortfattat, för jag börjar bli lite stressad.

Nu ska jag i alla fall avsluta här och packa det sista innan jag far.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0