Bröllop

I somras fick vi en inbjudan till bröllop av Inge och Helena. Den 1 oktober skulle det bli och jag kan nog med ganska stor säkerhet att det var nog ingen som kunde drömma om att det skulle bli så underbart väder vid ett oktoberbröllop! Strålande solsken och ca 20 grader varmt, bättre kan det ju inte bli  :o)

Klockan 15.00 hölls ceremonin i kyrkan och efteråt var det ju såklart uppställning för fotografering:





Visst är hon fin? och vilken underbar klänning....  Och ja, ja, Inge du är också stilig!   :o)

Efter detta var det dags att åka till mottagningen som hölls en liten bit bort, och vissa fick minsann åka finare än andra! :




Vi kom fram till en jättemysig bygdegård, där det först blev välkomstdrink och lite mingel:




Sedan blev vi serverade en superfin trerätters middag och givetvis blev det både klingande i glasen och stampande i golvet, så brudparet fick både klättra och krypa för att pussas:




Vi fick såklart också höra några tal, vissa söta och roliga och en del.....långa......  :o)
Och så blev det ju snapsvisor förstås!!

Efter middagen möblerades salen om något och vips, så hade vi dansgolvet framför oss och musiken kom igång på allvar. Den inleddes förstås med bröllopsvalsen.

Givetvis blev det även bröllopstårta:




Avslutningsvis lite mingelbilder:

Brudparet, jag och Thomas




Brudgummen och jag




Thomas fyllar bruden




Brudgummen och lilla söta dottern



Ja, det är Thomas hatt... Den vandrade runt ganska mycket den kvällen......


Framåt natten börjar gästerna inta scenen



Jag hoppas att brudparet hade precis en sådan trevlig dag som de önskat för sin bröllopsdag!
Jag vet att vi andra hade det i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Kicki

Vad fina ni var. Thomas borde klä upp sig oftare, har hört att han ÄLSKAR det. Hihi.

2011-10-09 @ 08:52:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0