Aprilväder i mars

Nu har vi haft årets säsongstart för ett par veckor sedan och det började riktigt bra får vi säga. Vi har ju haft underbart fint väder i mars månad, så första helgen hade vi riktigt mycket med folk som tittade på trädgårdsmöbler. Nu har vi dock kommit in i april och fått äkta aprilväder. Igår kom det både regn, snö och hagel plus att det blåste, dessutom var det strålande solsken en stund på morgonen.

Innan vi öppnade hade vi turen att båda två vara hemma ett par dagar när det var så där härligt vårväder, och jag har även varit hemma ett par omgångar efter vi öppnade. Lika fint var det de flesta av dessa dagar så jag har har fått några underbart härliga ridturer i vårvärmen!

Jag tror att min lilla Chokladbit har börjat testa vår medryttare lite, och första dagen jag var hemma sist trodde hon nog att det skulle gå att driva med mig också..... Så det blev en riktigt lång ridtur den dagen, upp i skogen på ställen vi inte varit förut, men till slut så insåg hon nog vem som satt på ryggen.
Efter ett sådant ridpass blir man svettig, och då kommer dumma matte och häller vatten på en och torkar bort svetten. Då finns det ju bara en sak att göra när man kommer ut i hagen igen.....




De följande dagarna jag red gick hon riktigt superbra, så det kändes toppen.

När man bara är hemma några få dagar åt gången så är det ju mycket som ska hinnas med, bl.a. så behöver djuren mat, så jag måste köra och hämta hö. Denna gången fick jag "hjälp" med att lasta av höet:



Jag och Max hade sällskap av Ella en hel dag förra veckan när grannaste grannen var iväg med jobbet. Givetvis blev det en del bus:




Snacka om höga toner......  :o)

Eftersom jag inte kommer hem förrän efter påsk nästa gång, så fick jag ju även passa på att göra lite påskfint med blommor och ris:






Kommentarer
Postat av: Devils Anna

Jösses va skönt det ser ut när en häst rullar sig, REN njutning. Drottning är så bred över ryggen så hon "fastnar" ibland och blir liggande som en skalbagge ungefär och sprattlar med benen hi hi hi!

2012-04-11 @ 11:29:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0