Besök

Som jag nämnde så väntade vi ett par besök efter nyår, och de har vi haft. Nyårsafton gick som vanligt i lugn takt. Efter en god nyårsmiddag så somnade Thomas tidigt på soffan och jag satt och tittade på tv. Lite innan tolvslaget väckte jag honom och då gick vi ut och pratade med djuren, samtidigt som vi kikade lite på fyrverkerierna i närheten.

Jag försökte få lite bilder på fyrverkerierna men de blev inget vidare. Denna är den som blev bäst:



Och så några söta hästar:






Men på nyårsdagen fick vi besök av Thomas bror och hans dotter och fru.
Eftersom det var just nyårsdagen, så kom de inte förrän sent på eftermiddagen och då var det nästan mörkt. Därför blev det inte någon längre stund med djuren, men däremot fick vi äntligen hjälp med vårt wifi och nu har jag äntligen fått in datorn i huset igen!
Vi får bara hoppas de kan komma fler gånger, gärna när det är ljust och varmare så vi kan pyssla mer med djuren.

Några dagar senare kom Max lekfarbror (a.k.a min bror) ner från Stora staden. Det var meningen att även Kia skulle varit med, men tyvärr blev hon sjuk. Det är dock viktigare att hon håller sig frisk i februari, för då ska vi fyra plus pappa och Eva till Berlin på en weekendresa.

Eftersom brorsan var här på semester så var han ju tvungen att leka lite med Thomas semestermaskin:



Han skötte sig riktigt bra, dock tröttnade han betydligt snabbare än Thomas  :o)

Jag har nu även fått shoppa loss på HÖÖKS och det blev ingen liten shoppingrunda:

* En ny ridhjälm - vilket var hög tid, min gamla är ca 7-8 år och man ska byta var 2-3 år.
* En ny säkerhetsväst.
* En H2Go - en grunka som man lägger i skottkärran och fyller med vatten, sedan rullar man bara ut i hagen och tippar skottkärran så rinner vattnet ut och man har fyllt vattenbaljan utan att behöva bära en massa spannar och dunkar. Här kan ni se hur den ser ut.
* En ny jacka - som jag faktiskt inte ska ha i stallet utan till vardags
* En ridoverall - som jag har önskat mig jättelänge

Overallen provade jag igår för första gången (ridandes vill säga, jag har använt den i stallet några gånger redan), och det var toppen. Trots kallt och isig vind så kunde jag rida utan att frysa! Så skönt!

I övrigt har vi börjat förbereda och planera för årets säsong med firman. Thomas har börjat gå igenom beställningarna och håller på med prislistan, och själv sitter jag och uppdaterar hemsidan.

I sadelkammaren händer det inga större grejor just nu, men vi har dock målat i stort sett färdig invändigt och jag har fått upp täckeshängaren och sadelhängarna. Jag har dock ingen bild denna gången utan det får bli nästa gång.
Men nu är det lite städning som gäller sedan kan jag börja flytta in resten av sakerna också, för det som är kvar att göra kan man göra trots att jag flyttat in.  :o)

Kommentarer
Postat av: Devils Anna

H2go-grunkan är kalas! Vi har slitit upp några stycken de senaste vintrarna när alla slangar och utkastare har varit bonn-frösna! Ett Hööks besök är aldrig fel :-D



Devil hälsar till Max!

2012-01-17 @ 21:32:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0