Snöbilder

Nu kom till slut lite vinter ändå. Eftersom jag älskar att ha rätt så måste jag bara håna hovis lite offentligt såhär på bloggen....  :o)
Det är nämligen så att hon var här i onsdags, och när jag ringde för att bestämma en dag med henne, så bad jag henne även ta med snösulor till Choklad. Då började hon ju genast att ifrågasätta vad jag skulle ha det nu för, när halva vintern redan gått utan en tillstymmelse till snö.
Jo, sa jag, ta med det, för OM det kommer snö när det är en sådan här vinter, så kommer den nu i januari - februari.

Sagt och gjort, hovis kom och när hon skulle sko Choklad frågade hon ytterligare en gång om jag verkligen skulle ha sulor, och jag upprepade vad jag sagt innan.
Vad händer sedan på kvällen? Jodå, det snöar. Visserligen kom det bara ett par cm, som nästan var borta dagen efter. Men, sedan blev det lördag och voilá! Helt plötsligt har vi 15 cm........

Nåja, färdig hånat för denna gången (jag vet ju att hovis tål att bli hånad lite, får bara hoppas hon tål det även offentligt, jag kan också trösta henne med att hon inte var ensam med att ifrågasätta det).

Givetvis skulle vi även rida nu när hovis var här, och hon fick börja - som tur var! Choklad var inte på humör kan jag säga. Jag har aldrig sett henne uppföra sig på det viset som hon gjorde. Hon kämpade emot och skuttade rundor och bockade lite emellanåt också.
Nu pressar ju hovis henne bra mycket mer än vad jag kan, men hon har ju aldrig gjort så ändå. Det var till och med så jag fick stänga för öppningen till paddocken, om ifall att hovis inte kunde sitta kvar....

När hovis tröttat ut henne en del så fick ju jag svälja min feghet och sitta upp en stund jag också. Turligt nog så gjorde hon inga bockasprång med mig utan hon bara småbråkade lite så vi överlevde allihop.

Idag har det varit helt underbart väder, så först motionerade Choklad och jag en stund i paddocken och sedan skrittade vi ut en ny runda i skogen. Choklad var på spänn som vanligt men jag kände mig ändå hyfsat avslappnad. Det var ju så härligt, solen sken, snön gnistrade och det var knäpptyst förutom vi två!

Efter ridturen tog jag kameran med mig ut och fick några fina bilder på framförallt Max och Sampa:






Fina blivande mamman:






Och några mindre fina bilder:


Snö är skoj!!  :o)








Snö är inte skoj!





Kommentarer
Postat av: malin petersson

hej kan du inte skriva ett inlägg i min blogg? maila till mig så lägger jag upp

2012-01-22 @ 18:18:10
URL: http://www.machopc.webdon.nu
Postat av: Devils Anna

Vilka härliga bilder på Sampa hi hi! Tycker du ska vara jäkligt nöjd med dina sulor, jag och Hemill gick omkull på ridbanan ikväll pga klampar misstänker jag. I morgon blir det att klippa till provisorium av platslock och brodda, bläääää!

2012-01-22 @ 21:07:50
Postat av: Kesoneso

Malin: Se mail



Anna: Javisst är bilderna fina, speciellt den sista?! :o)

Usch då, hoppas ni inte slog er alltför illa? Men man landar ju hyfsat mjukt i snön, och jag antar att det gick okej eftersom du pratar om att klippa plastlock imorgon?

2012-01-22 @ 21:15:48
URL: http://kesoneso.blogg.se/
Postat av: Hovis

2012-01-30 @ 11:00:31
Postat av: Hovis

Jo men ja höll ju oxå med dig om att de var nu man behövde de om de kom nån snö... Men de kändes hopplöst denna vintern.. Men de var tur du var envis :) vi har ju fortfarande väldigt lite snö. :( tycker de kunde varit lite mer.. Vi ses snart igen

2012-01-30 @ 11:07:08
Postat av: Kicki

Fina Sampa : ) Och Max med för den delen.

Ni har ju MER snö an oss ju.



FUSK : )



Nathalie har äntligen blivit av med sitt gips.



Hälsa Thomas.



Kram kram

2012-01-30 @ 14:06:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0