Tomtens bravader 2013 4-8

Efter att tomten och Rudolf äntligen lugnat ner sig satte de sig för att prata igenom vad de gjort det gångna året, så då gick jag ut med lite kaffefika till dem.
 
 
 
 
I torsdags fick de höra att stormen Sven skulle komma in och i samband med det även snön, därför hjälpte tomten mig med att byta till vinterdäck på bilen.
 
 
 
 
Mycket riktigt kom det ju lite snö så då blev det till att skotta hela fredagen.
 
 
 
 
I lördags var jag tvungen att fråga honom vad han höll på med, då berättade han att han tyckte det var så segt att skotta bort snön (se bara hur lite han hunnit med på en hel dag), så han skulle prova med dammsugaren istället.....
 
 
 
 
Hur det gick med dammsugaren vet jag faktiskt inte, för idag kom det mer snö så det blev ganska ogjort. Därför bestämde han sig istället för att fixa till lite juligt med granris.
 
 
Som ni ser var det inte det lättaste då det snöade ganska ordentligt idag. Dock övergick det i regn i eftermiddags så nu är där inte så mycket snö kvar igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0