Tomtens bravader 9-15

Okej, nu vill jag första varna känsliga tittare för bilden som följer kan röra till det i magen på vissa. Tydligen ville tomten prova på det här med vinterbad och bestämde sig i måndags för att ta ett dopp. Han bad då om att få låna Thomas mankini.........
 
 
 
I tisdags tror jag han behövde jobba upp värmen igen efter badet för han hjälpte mig i stallet hela dagen, här hämtar han spån till att strö i boxarna.
 
 
 
I onsdags fortsatte han jobba ute, han körde med trimmern. Rudolf tyckte visst det lät högt.....
 
 
 
I torsdags stod han plötsligt och målade. Ibland blir jag faktiskt lite irriterad över att han går och plockar bland våra grejor utan att fråga om lov, men å andra sidan lämnar han alltid tillbaka sakerna. Plus att han hjälper mig ganska mycket. Sedan ska vi ju inte glömma hur snäll han är på julafton.......
 
 
 
I fredags höll han visst fortfarande på att måla, det skulle tydligen strykas två gånger sa han. Men dagen till ära (Lucia) hade han klätt upp sig i lite glitter.
 
 
 
Igår fortsatte han jobba med brädorna han målat, nu var det dags att såga till dem i rätt längder.
 
 
 
Och idag har han börjat snickra ihop dem. Undrar vad han bygger egentligen.....
 
 
 
 
Till sisten liten bild på lilla monstret som för första gången får prova ha selen på sig. Jag önskar att jag kunde säga att han var jätteduktig, men då skulle han ju inte leva upp till sitt smeknamn......
 
Han har i och för sig stått ganska länge nu och hade mycket överskottsenergi, jag märkte av det redan när jag hämtade honom i hagen. När jag var ute och gick med honom dagen efter gick det mycket bättre, dock hade jag inte selen på honom då men jag tror inte det hade gjort någon skillnad.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0