Våren äro kommen!

Ja, nu får vi nog absolut anse att våren har landat. Själv hade jag turen att för en gångs skull vara hemma när det var ett par dagars riktigt fint väder. Till och med så jag kavlade upp byxbenen emellanåt :)
 
Då passade jag ju förstås på att få lite ordning på trädgården. Jag tog tillfället i akt och hade pappsen till hjälp att bära ut trädgårdsmöblerna, när han och min kusin ändå var på besök.
 
 
Jag var även och köpte en flock blommor som blev planterade och utplacerade lite här och var. I min utomordentligt söta kaninkruka t.ex.
Framifrån:
 
 
bakifrån:
 
 
 
Givetvis kom det även blommor ute på mjölkabordet:
 
 

 Jag hittade en blomma som jag tyckte var jättehäftig, det var visst en Afrikansk ringblomma (tror jag) lärde grannaste grannen mig sen:
 
 
 
Till slut efter en del slit fick jag även paviljongen färdig och i ordning, det är alltid lika skönt när det är gjort :)
 
 
Dessutom blir det lite trevligare att sitta där när den är färdig än som när pappsen och kusinen satt där och fika. Då var där bara möblerna, inget tak eller några väggar. Så ni får väl helt enkelt komma på besök igen nu...... hehe
 
Jag fick några minuter över innan jag skulle köra och lasta möbler ena dagen så då gick jag och Kato ut på åkern och busade lite. Såhär blir de flesta bilder när man ska fotografera honom:
 
 
 
 
Men han kan vara en duktig fotomodell också om han bara vill:
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Där är ju Kato vovven Husseson

2015-04-30 @ 15:33:28
Postat av: Anna

Vilken fantastisk kaninkruka! "vill ha"! Va fint du har gjort med alla blommor :-)

2015-05-05 @ 09:03:41
Postat av: Keso

Anna: Ja, visst är den söt!? :o)

2015-05-12 @ 12:01:27
URL: http://kesoneso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0