Sommar!

Äntligen fick vi lite sommar i Sverige också. Visserligen har det inte precis blivit något solande eller badande, men vi har ändå kunnat njuta av solen och värmen (eller jag iaf, T är inte lika förtjust i värmen) samtidigt som vi grejat utomhus. Och framförallt så har vi kunnat sitta ute i paviljongen och ätit och fikat.
 
På tal om paviljongen så behövde vi flytta den nu i veckan som gick och då blev nog T glad, för då fick han leka med den stora leksaken:
 
 
 
 
Själv var jag mest bara nervös att alla möblerna skulle rasa ut där högt uppe i luften, men det gick bra som tur är.
 
Hovis har på något sätt lyckats övertala mig att vi ska åka iväg med våra småttingar på 3-års test! Jag begriper inte hur hon lyckas övertala mig till sådana här saker, undrar om hon behärskar hypnos....?
 
Nåja, det betydde att jag helt plötsligt hade ca en månad på mig att få Safir att gå ner rejält i vikt, då han precis som sin mamma blir supertjock bara av att titta på gräs.
 
Så första åtgärden blev att dela av hagen till mindre yta, vilket inte var så där jätte populärt........
 
 
 
Vi har också försökt träna fläsket på magen (på Safir alltså, på mig är det meningslöst) så gott som dagligen.
 
3-års testet innebär i runda slängor att man kollar hur "bra" häst man har, både exteriört och för dressyr och hoppning. Så dels är det en del med visning så som när vi är på utställning, och dels ska de löshoppa så man kan se hur bra eller dålig hoppteknik de har.
 
Därför har vi varit iväg några gånger och tränat löshoppning med dem, tyvärr har jag inte kameran med mig här vid datorn så jag kan inte lägga in någon bild på det men Safir var faktiskt ganska duktig och uppförde sig bra också.
 
Han har också nu för första gången fått skor på på sig, då han har börjat ömma på grusvägarna här hemma. Inte heller detta var han överförtjust i som ni kan se, men på kom de iaf till slut!
 
 
 
Så nu får ni alla hjälpa mig att hålla tummarna den 22:a denna månaden för då är testet, i Åstorp. Resultatet bryr jag mig inte så mycket om, även om det är klart roligt om han får beröm på något, utan mest vill jag bara att han ska vara duktig, göra sitt bästa och uppföra sig  :)
 
Till sist måste jag bara visa hans nya fina täcke. T tyckte ju redan när vi kastrerade Safir att det var fruktanslöst synd om honom. Nu tyckte han att jag hade tagit ifrån honom den sista lilla mandom han hade kvar  :O)
 
 
Men visst är han söt?

Kommentarer
Postat av: T

Tycker ändå mest att han ser ut som en fjolla,stackaren

2015-08-09 @ 14:56:06
Postat av: eva i stan

han är jättefin i sitt täcke. Bara T som är avundsjuk bara för han inte har lila täcke själv.

2015-08-10 @ 18:54:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0